Thursday, October 19, 2017

Dialog

Sila tulis dialog kamu di bawah mengikut kreativiti masing-masing.




10 comments:

  1. Daffie

    Suatu hari, Emily bertemu dengan Aliya di Pantai Muara. Emily bertanya "Assalamualaikum Aliya" lalu Aliya menjawab "Walaikumsalam Emily".

    ReplyDelete
  2. Pada suatu hari, Akmal berhari raya di rumah Hafiz.Akmal berkata "Assalamualaikum". Hafiz pun menjawab "Waalaikumusalam".

    ReplyDelete
  3. Pada suatu hari, Rafi dan Amal bertemu di kedai Emart.Rafi berta nya " Berapakah harga pensel ini?". Lalu Amal menjawab "Harganya seringgit".

    ReplyDelete
  4. Pada suatu hari, Hanif bertemu dengan Hazif di belakang sekolah. Hanif berkata "selamat pagi Hazif". Lalu Hazif menjawab " selamat pagi Hanif".

    ReplyDelete
  5. Pada suatu hari, Haikal bertemu dengan Ashraf di taman permainan. Ashraf berkata "hai,Haikal!". Lalu Haikal menjawab "hai, Ashraf".

    ReplyDelete
  6. Pada suatu hari, Malik bertemu dengan Arif di sebuah kedai runcit. Dia bertanya "berapakah harga sos tomato ini?" Arif menjawab "dua ringgit setengah, Malik".

    ReplyDelete
  7. Pada suatu hari, Omar sedang bertemu dengan Azri di belakang kedai Aboi. Omar berkata " apa khabar". Lalu Azri menjawab " khabar baik".

    ReplyDelete
  8. Pada suatu hari,Jamri bertemu dengan Daffie di perpustakaan. Daffie bertanya " Jamri, kamu tinggal dimana?". Lalu Jamri menjawab "saya tinggal di Tutong".

    ReplyDelete
  9. Pada suatu hari,jamri bertemu dengan afiq di belakang rumah. afiq berkata assalamuailaikum " jamri. Jamri pun menjawab walaikumussalam " afiq.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haikal, ejaan Afiq dan Jamri itu haruslah dimulakan dengan huruf besar kerana itu adalah nama khas.

      Delete